niedziela, 4 marca 2012

Przyjaciel wie !



Ew Jana 15:14 - Jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynić będziecie, co wam przykazuję.15:15 - Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego; lecz nazwałem was przyjaciółmi, bo wszystko, co słyszałem od Ojca mojego, oznajmiłem wam.


Przyjaciel wie co czyni jego Pan. O jaki rodzaj wiedzy tutaj chodzi? Czy chodzi o sekrety typu ; kiedy będzie powtórne przyjście Pana? Wielu pewnie chciało by to wiedzieć ale tego nie wie nawet nasz  Pan.
Pan Jezus wyjaśnia "...nazwałem was przyjaciółmi bo co słyszałem od Ojca mojego, oznajmiłem wam." Jaka wiedza ze sług czyni przyjaciół? Wierzę, że chodzi tutaj o prawdę, że dzisiaj nie jesteśmy już tylko sługami "odległego", "surowego" Boga, ale przez ofiarę Jezusa Chrystusa, umiłowanymi dziećmi Ojca.

Ew.Jana
6:28 - Rzekli więc do niego: Cóż mamy czynić, aby wykonywać dzieła Boże? Odpowiedział Jezus i rzekł im:
6:29 - To jest dzieło Boże: wierzyć w tego, którego On posłał.


Syn Boży oznajmił nowe imię Boga, które wcześniej było nieznane - Ojciec, a raczej, powtarzane przez Ducha Świętego w sercach wierzących,  Abba-Tatuś. 

Przyjaciel wie, że polecenia Pana są dobre bo On sam jest Dobry. Wie, że u Niego nie ma żadnego zaćmienia. Przestrzega przykazań z miłości i przekonania, że zawierają w sobie błogosławieństwo i życie. Nie są przymusem ale radością. Nie oczekuje za ich wykonywanie "zapłaty", ale z serca wypowiada słowa  wdzięczności, że została wyznaczona bezpieczna droga po której może kroczyć aż do spotkania się twarzą w twarz z tym, który umiłował aż do końca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz